20 januari, 2013

Skoproblematik...

 
Det dyker upp lite frågor då och då och jag blir så glad över dem alla och gör mitt bästa att besvara dem. Oftast svarar jag direkt på era kommentar men ibland blir svaret ett nytt blogginlägg. Som den här gången till exempel.
 
Det handlar om ett litet skoproblem och det där med skor var nog det jag själv hade mest problem med på mitt eget bröllop.
I det här fallet ska den blivande bruden ha vit bröllopsklänning samt gula skor (som jag skrivit tidigare tycker jag att det är riktigt fint att ha färgglada skor, en detalj som gör så otroligt mycket!) Skoproblemet i det här fallet är tärnorna som ska ha gula klänningar.
 
 
Ett alternativ är att brudtärnorna har samma färg på skorna som på deras klänningar. Snyggt, men det tappar effekten på att bruden har gula skor.
 
 
Vita skor passar men kan ibland kännas lite för lamt. Dessutom är det inte alltid så lätt att hitta snygga vita skor som inte ser ut som brudskor.
 
 
Svarta skor finns i massor i skobutikerna men om färgtemat endast är vitt och gult kan det bli för mycket kontrast med svarta skor. Jag tycker att det är snyggt om skorna tar så lite fokus som möjligt i det här fallet då deras klänningar är så pass färggranna. 
 
 
Min favorit är nätta skor i grått/silver. Gult och grått är en riktigt fin färgkombination och ofta har männen sina kostymer i grått vilket gör att färgen inte är helt ny i sammanhanget.
 
 
Och även om det inte är aktuellt med några boots i det här bröllopet så vill jag ändå visa denna bild. Lås inte fast er vid tanken på att det måste vara en viss typ av skor bara för att det är ett bröllop eller att man måste ha vissa färger. Krockar utav stilar och färger kan bli riktigt lyckade kombinationer och inget är egentligen rätt eller fel utan handlar bara om tycke och smak.
 
 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Jättebra färgtips! Nu ska jag kolla runt på grå- och silverskor. Grå kostym vill min sambo ha precis som du skrev. /Frida

    SvaraRadera