21 maj, 2012

Tack!


Det kan vara bra att redan innan bröllopet planera hur man vill tacka sina gäster. Kanske ni behöver ha med någon speciell rekvisita till fotograferingen inför tackkorten. Här kommer lite alternativ till de vanliga tackkorten.



Bilderna ovan är fina exempel på att ha med "Tack" redan vid fotograferingen. Gör en skylt, sy vimplar eller ta en bok och skriv i. Enkelt och snyggt!


Ett annat alternativ till de vanliga tackkorten är att göra vykort utav ditt bästa bröllopskort. Piffa gärna till det lite extra med snygga stämplar.


Vill ni imponera på era bröllopsgäster så kanske ni ska slå till på ett sådant här kort? Jag har visat exempel tidigare på tomtebloss vid bröllop och varför inte använda dem till tackkortet...





Bilder: okänd, LOUISA MARION photography, EE photography, Etsy, okänd   

3 kommentarer:

  1. Jag vet att du redan har gift dig men du kanske ändå skulle vilja vinna ett par skor du kan ha i sommar? :)

    Kram!

    http://www.dittbrollop.se/blogg/vinn-1000-kr-att-shoppa-for-hos-heppo/

    SvaraRadera
  2. Jättefint, någo att komma ihåg till fotograferingen kanske.

    Jag såg förresten att du hade likadana placeringskort som vi köpt i form av fjärilar. Jag funderar på hur ni skrev namnen på era? Har ni stoppat in dem i skrivaren eller har ni klippt ut dem i efterhand? Jag hade funderingar på att klippa små lappar och klistra fast, men det ser inte ut som ni gjort så? Törs verkligen inte skriva för hand, kommer bara att bli fel fel fel :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johanna!
      Jag skrev ut alla namn (väl utspridda) på ett finare papper. Jag la sedan fjärilsmallen på vardera namn och klippte ut placeringskortet. Det svåra var sedan att klippa till den på mitten så att den satt så snyggt som möjligt på glaset.
      Hoppas det var till någon hjälp...
      /Jenny

      Radera