11 oktober, 2011

Bröllopsklänning


För exakt ett år sedan gav jag mig ut på stan för att leta bröllopsklänning. Jag hade min syster med och det var en dag som jag troligtvis aldrig kommer att glömma. I många många år hade jag drömt om att prova klänningar i massor och det var precis så sagolikt som jag föreställt mig.
Jag hade tittat runt på internet i månader innan jag gav mig ut så jag kände mig väl förberedd på vad jag skulle ha. Fast riktigt så blev det ju givetvis inte. Några månader senare, med ett flertal turer i brudaffärer och några sömnlösa nätter hittade jag till slut klänningen som kändes 100%.



Min första tanke var att ha en kort brudklänning eftersom vi skulle vara i Spanien, men så fort jag provade den där långa, eleganta "gudinna"-klänningen kändes inte en kort klänning som ett alternativ längre. Men sedan kom jag till en affär med riktig experthjälp och till slut hittade jag den där klänningen som inte hade några kompromisser alls. En klänning i chiffong med en modell som passar min kropp. Det var liksom ingen tvekan, den klänningen var min!







Bilder: The Knot, Okänd, The Knot, Okänd, The Knotty bride

4 kommentarer:

  1. Hej, kommer du ihåg vart den sista klänningen ( i närbild) är ifrån. Tack på förhand
    Mvh Josefine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Josefine,
      Klänningen kommer från Christos och heter Julianna, du hittar den här: http://www.christosbridal.com/collection/dresses/julianna.php
      Ha en fin dag!

      /Jenny

      Radera
  2. Hej,
    Var hittade du klänningen med det mönstrade bandet, var hittade du den?
    Mvh Nikolette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Nikolette,
      Nej tyvärr, jag hittar inte bildkällan till den här klänningen. Det finns en liknande på:
      http://bridalmusings.com/2011/09/unique-eclectically-beautiful-wedding-a-shor-wedding-dress-glitter-shoes-labradors-in-bow-ties-1-travis-percival-photography/
      Den klänningen kommer från Anne Barge (http://www.annebarge.com ).

      Glad påsk!
      /Jenny

      Radera